Voluntari-01

Noutati

Octombrie 2022

Număr ieșire : 61/26.10.2022

Selecție de oferte achiziție fabricare board games – A5 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală  implementează în perioada 01.07.2021 – 30.06.2023 proiectul „Împreună învingem violența bazată pe gen”, nr. contract RO2020/ACF_A5_MM_20, în cadrul căruia a fost bugetată și aprobată achiziția de fabricare board games – A5 - proiect RO2020/ACF_A5_MM_20.

În acest context, vă rugăm să ne transmiteți o ofertă până la data de 10.11.2022 ora locală 11:00.Informațiile necesare întocmirii ofertei le puteți găsi documentul atașat:

Invitație participare achiziție fabricare board games – A5 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20 

În cazul în care aveți nevoie de informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați.

Vă mulțumim!

Octombrie 2022

 

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală caută expert/consultant financiar

 

Procese și activități planificate:

  • Analiza punctelor forte și a punctelor slabe ale practicilor actuale de finanțare / buget:
  • Pe baza celor de mai sus, trebuie raportate constatările și oferite recomandări;
  • Oferirea de instruire practică pentru a sprijini dezvoltarea capacităților în domeniile prioritare convenite;
  • Sprijin în dezvoltarea de șabloane/practici standard;
  • Adaptarea și integrarea cerințelor IPPF în conformitate cu legislația și politicile naționale;
  • Stabilirea unui proces de coaching pentru planificarea bugetului, actualizarea și adaptarea/implementarea politicilor;

 

Pentru implementarea acestui proces, căutăm un expert/consultant local cu următorul profil:

  • Expert în management financiar/audit în sectorul non-profit/ONG;
  • Cunoaștere excelentă a legislației și contextului românesc;
  • Cunoaștere excelentă a principiilor de compensare și beneficii HR, aplicabile în special în România;
  • Înțelegerea proceselor financiare și a bunelor practici IPPF;
  • Experiență în context ONG/donator;
  • Experienta in analiza si revizuire/audit;
  • Trainer / coaching cu experiență;
  • Nivel bun de limba engleză pentru interacțiunea cu IPPF;

 

Livrabile:

Raportând la IPPF EN, asistența principală MA și directorul executiv al SECS, consultantul va dezvolta/organiza:

  1. O revizuire de birou (cartare/analiza) a practicilor existente și a instrumentelor disponibile
  2. Un plan de acțiune, inclusiv consolidarea capacităților și coaching, cu obiective și indicatori
  3. Un proces detaliat pentru suport/coaching MA de către consultant și IPPF EN
  4. Rapoarte regulate de progres

 

Perioadă de lucru: noiembrie 2022 – aprilie 2023

 

Termeni:

Consultantul selectat va lucra în baza unui contract,  de acasă/birourile SECS.

Consultantul va lucra în strânsă colaborare cu Secretariatul IPPF EN din Bruxelles (departamentul financiar și Unitatea de sprijin pentru membri) și SECS.

 

Cum să aplici:

Candidații calificați și disponibili sunt rugați să trimită o ofertă completă, cu plan și abordare detaliate, calendar, livrabile, descriere și referințe ale muncii/experienței similare, costuri zilnice și numărul de zile de consultanță planificate la adreselede email: gabriel.brumariu@secs.ro și LVesajoki@ippfen.org până pe 8 noiembrie 2022.

 

Octombrie 2022

🙌Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală implementează proiectul „ASIGURacCES” și are plăcerea de a vă invita să faceți parte dintr-un program de formare pe tema protecției și respectării drepturilor omului în lucru cu copiii cu cerințe educaționale speciale (CES).
 
🧑‍🎓Cursul de dezvoltare de competențe se va desfășura online pe o perioadă de 3 zile în intervalul 19 - 30 septembrie și se adresează tuturor persoanelor care lucrează cu copii cu CES.
 
📍Mai multe detalii despre program se găsesc în formularul de mai jos.
 
✍️Înscrierea este gratuită, dar necesită completarea acestui formular: Formular de înscriere
--
Lucrăm împreună pentru o Europă incluzivă.
 
Proiect derulat de Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală, în parteneriat cu Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională și Sex og Politikk, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund - Romania, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org.

Iulie 2022

Peste trei pătrimi dintre români (77%) sunt de acord ca educația sanitară și sexuală să fie predată în școli, adecvat fiecărei vârste și ca materie de sine stătătoare, în condițiile în care familia este valoarea principală pe care o împărtășesc, arată un studiu realizat de Cult Market Research, la comanda Societatea pentru Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS), în cadrul unui proiect susținut de International Planned Parenthood Federation (IPPF), dat publicității pe 12 iulie, în cadrul panelului „Vorbește-mi despre ce nu se vorbește”, organizat de SECS la Institutul Francez.

“Principalul semnal dat de cercetare este că familia și nevoia de educație despre relații și sexualitate nu sunt în opoziție în România, contrar discursului promovat public de anumiți actori, iar Ministerul Educației trebuie să acționeze conform nevoilor reale din societate. Toți vrem ca tinerii să se dezvolte armonios și sănătos. Introducerea educației despre relații și sexualitate în școală reprezintă acea plasă de protecție pe care societatea ar întinde-o, ca o familie extinsă, pentru a-i proteja pe copii și pe adolescenți pentru a-i sprijini să crească echilibrat și să fie fericiți", a  declarat Gabriel Brumariu, Manager de proiect.

Aici puteți consulta studiul de cercetare.

Aici puteți consulta comunicatul de presă.

Iulie 2022

Asistent/ă Proiecte – part time

Experiență/studii cerute:

Studii superioare în curs sau finalizate;

Capacități bune de comunicare și relaționare;

Capacitate crescută de organizare și gestiune a activităților;

Atenție către detalii și responsabilitate față de sarcini;

Respectarea termenelor limită;

Cunoștințe operare PC (Office, Outlook; Cunoașterea rețelelor sociale este un plus);

Cunoștințe de limba engleză;

Angajament puternic față de viziunea, misiunea și valorile SECS.

 

Responsabilități:

Management-ul documentelor;

Participă la întâlnirile echipei și sprijină echipa în redactarea documentelor și a proceselor verbale;

Redactarea și transmiterea corespondenței;

Completarea contractelor cu furnizorii de servicii/drepturi de autori conform cerințelor specifice

fiecărui proiect;

Realizarea depunerii de acte sau cerere de transmitere a datelor către diverse instituții;

Suport tehnic pentru realizarea de întâlniri online;

Realizarea minutelor în cadrul întâlnirilor de proiect;

Menținerea legăturii cu firma de protecția muncii și medicina muncii și programarea realizării;

instructajului/ evaluării periodice;

Oferă asistență și orientare.

Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV-urile la adresa sediu@secs.ro pană pe 31 mai 2022. Vor fi contactați doar candidații selectați pentru a participa la interviu.

 

Vă informăm că datele dvs. vor fi prelucrate de Societatea pentru educație privind contracepția și sexualitatea în procesul de recrutare, pe baza interesului legitim în angajarea candidaților care îndeplinesc cerințele. Vom stoca informații timp de doi ani. Prin trimiterea CV-ului dvs. considerăm că ați luat act de informațiile comunicate anterior. Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, trimițând un e-mail la sediu@secs.ro. Vom lua în considerare orice solicitare și vom oferi un răspuns în timp util. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră GDPR aici: https://secs.ro/.../Politica-privind-prelucrarea-datelor...

Martie 2022


Coordonator/Responsabil proiect umanitar

Responsabilități

Implementarea cu succes a activităților proiectului pentru atingerea rezultatelor planificate în proiect;

Activitatea de management și evaluare, derularea proiectului în parametrii stabiliți, executarea la timp a activităților, comunicarea cu partenerii din cadrul proiectului și respectarea obligațiilor contractuale care decurg din acordurile de parteneriat;

Organizarea planului de activitate în cadrul proiectului și vei asigura resursele necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului;

Realizarea evaluării nevoilor refugiaților din Ucraina;

Mappingul serviciilor de sănătate maternă și sănătate reproductivă din București;

Realizarea materialelor informative privind sănătatea reproducerii;

Realiza parteneriatealor cu autoritățile și ONG-urile implicate în acordarea de sprijin umanitar refugiaților din Ucraina;

Cooperarea și menținerea legăturii cu autoritățile relevante și cu instituțiile partenere;

Identifică nevoile specifice fiecărui caz și oferă orientare spre serviciile necesare;

Identificarea și facilitarea accesului la resursele disponibile din comunitate care să asigure suportul în funcție de nevoile beneficiarilor;

Achiziționarea și distribuirea produselor pentru a veni în sprijinul nevoilor mamelor și copiilor/ familiilor refugiate din Ucraina;

Acompanierea beneficiarilor la servicii de sănătate dacă va fi solicitat acest suport de către beneficiari;

Monitorizarea cheltuielilor efectuate în beneficiul acestora, conform bugetului alocat;

Contribuie la dezvoltarea de noi propuneri de intervenții conform nevoilor identificate;

Raportarea si menținerea comunicării cu finanțatorul.

Cerințele postului

Studii necesare: superioare (reprezintă un avantaj studiile finalizate în domeniul asistenței sociale sau psihologie);

Să locuiești în București sau în împrejurimi;

Disponibilitate de deplasare în zonele de implementare;

Experiență profesională în management de proiect și/sau coordonare de activități, cel puțin 2 ani;

În mod ideal ai experiență în mediul neguvernamental;

Experiența în implementarea de activități umanitare reprezintă avantaj.

Specifice: operare PC, limba engleză (scris și vorbit la nivel mediu-avansat), cunoști legislația în domeniul ONG-urilor, managementul proiectelor.

Oferta Angajatorului

Program de lucru: 8 ore/zi; 5 zile/săptămână;

Angajare pentru o perioada de 5 luni – perioadă determinată, cu posibilitate de prelungire (în urma evaluării și a prelungirii finanțării);

Salariul oferit se stabilește în funcție de experiența candidatului, în conformitate cu grila de salarizare a Societății de Educație Contraceptivă și Sexuală.

 

Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV-urile la adresa sediu@secs.ro pană pe 18 mai 2022. Vor fi contactați doar candidații selectați pentru a participa la interviu.

Vă informăm că datele dvs. vor fi prelucrate de Societatea pentru educație privind contracepția și sexualitatea în procesul de recrutare, pe baza interesului legitim în angajarea candidaților care îndeplinesc cerințele. Vom stoca informații timp de doi ani. Prin trimiterea CV-ului dvs. considerăm că ați luat act de informațiile comunicate anterior. Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, trimițând un e-mail la sediu@secs.ro. Vom lua în considerare orice solicitare și vom oferi un răspuns în timp util. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră GDPR aici: https://secs.ro/.../Politica-privind-prelucrarea-datelor...

Martie 2022

Număr ieșire: 30/10.03.2022

Selecție de oferte achiziție execuție lucrări de renovare, reparație și reamenajare sediu – A9 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală implementează în perioada 01.07.2021 – 30.06.2023 proiectul „Împreună învingem violența bazată pe gen”, nr. contract RO2020/ACF_A5_MM_20, în cadrul căruia a fost bugetată și aprobată achiziția de execiție de lucrări de renovare, reparație și reamenajare sediu – A9 - proiect RO2020/ACF_A5_MM_20.

În acest context, vă rugăm să ne transmiteți o ofertă până la data de 17.03.2022, ora 16:00. Informațiile necesare întocmirii ofertei le puteți găsi documentul atașat:

Invitație participare achiziție execuție lucrări de renovare, reparație și reamenajare sediu – A9 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20

În cazul în care aveți nevoie de informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați.

Vă mulțumim

Martie 2022

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală din București caută coleg/colegă pentru funcția de responsabil financiar - normă parțială!

Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV-urile la adresa: gabriel.brumariu@secs.ro până Vineri, 18 Martie 2022.

Experienta si studii:

  • Studii superioare profil economic
  • Peste 3 ani experienta in management financiar si contabilitate in sectorul public/ privat si/sau ONG.
  • Experienta in derularea procedurilor de achizitii publice.

Responsabilitati:

  • Elaborare si transmitere rapoarte tehnice si financiare, asigurarea fluxului financiar in concordanta cu regulile financiare.
  • Participare la sesiunile de formare organizate de FDSC in cadrul programului pe tematica financiara.
  • Realizarea a procedurilor pentru derularea de achizitii in cadrul proiectului.
  • Inregistrare contracte de munca, asigurarea inregistrarilor contabile si centralizare documente interne (ex: rapoarte de activitate si pontaje ale echipei si partenerilor, dupa caz).
  • Completarea, listarea si distribuirea noilor angajati a: Contractului individual de munca, fisei de post si a celorlalte documente necesare pentru dosarul de personal.
  • Calcularea statelor de plata lunare in baza informatiilor continute de contractele individuale de munca, a pontajelor lunare si alte documente;
  • Gestionarea concediilor de odihna si intocmirea rapoartelor privind concediile efectuate si gestiunea concediilor medicale;
  • Asigurarea, inregistrarea si prelucrarea cronologica si sistematica a documentelor financiar-contabile (facturi interne, intracomunitare si extracomunitare, bonuri de consum, note de transfer, etc);
  • Menținerea comunicării cu partenerii proiectului și finanțatorul;
  • Verificarea documentelor și rapoartelor financiare transmise de către parteneri;
  • Inregistrarea platilor si rambursarilor/incasarilor, conform extrasului de cont bancar, respectiv a celor in numerar atat in RON, cat si in valuta;
  • Intocmirea, verificarea si inregistrarea avansurilor spre decontare si deconturilor de cheltuieli;
  • Gestionarea deconturilor si a documentelor aferente deplasarilor interne si externe legate de nevoile proiectului;
  • Asigurarea evidentei contabile a activelor imobilizate, circulante si a relatiilor cu tertii/ finantatorii;
  • Indosarierea documentelor cu care lucreaza si supravegheaza arhivarea lor;
  • Asigurarea elaborarii in termen util a situatiilor economico-financiare solicitate de managerul de proiect si/sau managerul organizatiei;
  • Asigurarea intocmirii la timp si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare a balantelor de verificare precum si a situatiilor lunare privind principalii indicatori financiari in concordanta cu cerintele finantatorilor si cele legale;
  • Participarea la analize economice complexe initiate de Directorul organizatiei/ managerul de proiect;
  • Intocmirea si transmiterea Declaratiiilor la forurile competente;
  • Participarea la efectuarea inventarierii bunurilor materiale si banesti/inventar, conform prevederilor legale si raspunderea de corecta realizare a acestei activitati
  • Asigurarea intocmirii si centralizarii documentelor legate de activitatea de salarizare: adeverinte de salarizare, adeverinte de vechime, note de lichidare, etc. precum si inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor aferente activitatii de resurse umane;

Februarie 2022

Federația Internațională Planned Parenthood (IPPF) în colaborare cu Asociația sa membră din România, Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS), sunt în căutarea de Consultanță în comunicare strategică pentru analiza discursului și dezvoltarea unui set de instrumente de campanie pentru promovarea educației sexuale în România.

Mai multe detalii puteți găsi în cererea detaliată (documentul este în limba Engleză). > Dați click aici <

Februarie 2022

Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala (SECS) anunta trecerea in nefiinta a doamnei dr. Borbala Koo.

Dr. Borbala Koo, medic specilist obstetrica ginecologie a fost cea care alaturi de cativa colegi a pus bazele SECS si a condus SECS timp de 25 de ani avand o contributie semnificativa in domeniul sanatatii reproducerii si respectarii drepturilor femeii in Romania. Ii suntem profund recunoscatori pentru tot ce ne-a invatat ca profesionisti, dar mai ales ca oameni, pentru modul in care ne-a oferit prietenia si suportul neconditionat. Ne vom aminti mereu de umanismul ei, curajul, spiritul vizionar, puterea de a schimba lucrurile in bine si modul ei de a intelege lumea, cu empatie si umor.

Slujba de inmormantare va avea loc miercuri, ora 13.00 la Cimitirul Calvin, Calea Giulesti, nr.103.

Deembrie 2021

SECS și ADSERVIO și-au unit forțele!

De acum, prin colaborarea dezvoltată puteți găsi podcasturile TalkforYouth și pe platforma educațională Adservio. Astfel, am putut ajunge mai aproape de elevii din această minunată comunitate.

Mulțumim pentru colaborare și la cât mai multe proiecte împreună.

Informații despre platforma educațională Adservio puteți găsi aici -> Adservio

 

 

Decembrie 2021

Număr ieșire : 14/08.12.2021
 
Selecție de oferte achiziție lucrări de renovare, reparație și reamenajare sediu – A9 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20
 
Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală implementează în perioada 01.07.2021 – 30.06.2023 proiectul Împreună învingem violența bazată pe gen, nr. contract RO2020/ACF_A5_MM_20, în cadrul căruia a fost bugetată și aprobată achiziția de lucrări de renovare, reparație și reamenajare sediu – A9 - proiect RO2020/ACF_A5_MM_20.
 
În acest context, vă rugăm să ne transmiteți o ofertă până la data de 15.12.2021, ora 16:00. Informațiile necesare întocmirii ofertei le puteți găsi documentul atașat:
 
 
În cazul în care aveți nevoie de informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați.
 
Vă mulțumim

Noiembrie 2021

Număr ieșire: 6/11.11.2021

 

Selecție de oferte achiziție servicii de construcție pagina web și servicii de asistență tehnică IT pentru organizare eveniment de deschidere online, servicii IT pentru suport tehnic în organizarea activității de cercetare - A3, asistență tehnică IT pentru organizare sesiune de formare de formatori online - A4, servicii IT pentru suport tehnic în activitatea de organizare de platforme de conștientizare VBG la nivel local - A6 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20

 

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală  implementează în perioada 01.07.2021 – 30.06.2023 proiectul „Împreună învingem violența bazată pe gen”, nr. contract RO2020/ACF_A5_MM_20, în cadrul căruia a fost bugetată și aprobată achiziția de servicii de construcție pagina web și servicii de asistență tehnică IT pentru organizare eveniment de deschidere online, servicii IT pentru suport tehnic în organizarea activității de cercetare - A3, asistență tehnică IT pentru organizare sesiune de formare de formatori online - A4, servicii IT pentru suport tehnic în activitatea de organizare de platforme de conștientizare VBG la nivel local - A6.

În acest context, vă rugăm să ne transmiteți o ofertă până la data de 17.11.2021, ora 12:00. Informațiile necesare întocmirii ofertei le puteți găsi documentul atașat:

Invitație participare achiziție servicii de construcție pagina web si servicii de asistență tehnică IT pentru organizare eveniment de deschidere online, servicii IT pentru suport tehnic în organizarea activității de cercetare - A3, asistență tehnică IT pentru organizare sesiune de formare de formatori online - A4, servicii IT pentru suport tehnic în activitatea de organizare de platforme de conștientizare VBG la nivel local - A6 – proiect RO2020/ACF_A5_MM_20

În cazul în care aveți nevoie de informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați.

Vă mulțumim!

August 2021

 

SECS caută un coleg/o colegă pentru poziția de Expert în Strângere de Fonduri și Dezvoltare Organizațională
 
Căutăm o persoană activă, energică, cu bune abilități de comunicare și convingere, care să ne ajute să ne dezvoltăm și să continuăm munca depusă în domeniul sănătății sexuale și reproductive.
 
Normă orară: part time
 
Experiență și studii:
Studii superioare si experiență de minimum 2 ani într-o poziție similară, în mediul organizațiilor non-guvernamentale.
 
Cerințe:
 
• Înțelegerea și acceptarea viziunii și strategiei SECS, cât și a proiectelor implementate de către asociație;
• Abilități de networking;
• Abilități de marketing și comunicare;
• Abilități în scrierea de proiecte;
• Abilități în strângerea de fonduri;
• Persoană analitică;
• Persoană bine organizată;
• Bune abilități de public speaking;
• Bună cunoaștere a limbii engleze;
• Experiența anterioară în strângerea de fonduri și o bună cunoaștere a sectorului de afaceri local.
 
Principalele responsabilități:
 
• Identificarea oportunităților de fundraising;
• Identificarea oportunităților de scriere de proiecte și abilități în dezvoltarea acestora;
• Realizarea de campanii pentru strângere de fonduri de la societăți comerciale, prin redirecționarea impozitului pe profit (20%).
• Realizarea de campanii pentru strângere de fonduri de la persoane fizice;
• Comunicarea cu potențiali donatori și cu donatorii existenți;
• Realizarea unei strategii de strângere de fonduri pentru organizație;
• Realizarea unei cartografieri a donatorilor pe baza nevoilor organizației și a interesului donatorilor;
• Producerea și diseminarea materialelor bazate pe cartografierea donatorilor, pentru a crește vizibilitatea SECS (de exemplu, rapoarte sumare, fișe de rezultate) ca suport pentru discuțiile cu companiille;
• Planificarea și realizarea întâlnirilor cu companii selectate și discuții despre colaborarea potențială (donație de impozit pe profit, finanțarea propunerilor specifice de proiect, plata seminariilor).
• Raportarea și comunicarea cu donatorii;
 
Rezultate așteptate:
 
• O bază de date cu posibilii donatori și o bună înțelegere a intereselor, a condițiilor și a planurilor lor, cât și o bună înțelegere a oamenilor implicați și a orizontului de timp alocat în vederea realizării unei colaborări;
• 5 propuneri de proiect depuse și minim 1 proiect câștigător;
• Înțelegerea cu claritate a regulii fiscale și măsurile luate pentru a stabili o colaborare cu o selecție de minim 10 companii cu care se formalizează o colaborare;
•Minim 5 companii care să redirecționeze 20% din taxele pe profit către SECS;
• O serie de instrumente de comunicare în conformitate cu cerințele donatorilor dar nu numai (rapoarte anuale; factsheet; comunicare pe pagina web etc.);
• Realizarea unei strategii de strângere de fonduri pentru organizație;
 
Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV-urile la adresa: sediu@secs.ro, până Luni, 30.08.2021
 
Vă informăm că datele dvs. vor fi prelucrate de Societatea pentru educație privind contracepția și sexualitatea în procesul de recrutare, pe baza interesului legitim în angajarea candidaților care îndeplinesc cerințele. Vom stoca informații timp de doi ani. Prin trimiterea CV-ului dvs. considerăm că ați luat act de informațiile comunicate anterior. Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, trimițând un e-mail la sediu@secs.ro. Vom lua în considerare orice solicitare și vom oferi un răspuns în timp util. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră GDPR aici: https://secs.ro/.../Politica-privind-prelucrarea-datelor...

Iulie 2021

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală din București, caută coleg/colegă pentru funcția de responsabil financiar - normă parțială!

Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV-urile la adresa: carmen.suraianu@gmail.com până Vineri, 16 Iulie.

Experienta si studii:
 
• Studii superioare profil economic
• Peste 3 ani experienta in management financiar si contabilitate in sectorul public/ privat si/sau ONG.
• Experienta in derularea procedurilor de achizitii publice, constituie avantaj experienta derularii procedurilor de achizitie publica in cadrul proiectelor cu finantare europena.
• Folosirea programului de contabilitate SAGA.
 
Responsabilitati:
 
• Elaborare si transmitere rapoarte tehnice si financiare, asigurarea fluxului financiar in concordanta cu regulile financiare.
• Participare la sesiunile de formare organizate de FDSC in cadrul programului pe tematica financiara.
• Realizarea a procedurilor pentru derularea a 9 proceduri de achizitii in cadrul proiectului (achizitii: organizare evenimente, echipamente, renovare, fabricare board-games, consumabile, tiparire, servicii traducere, servicii grafica/site web/IT/dezvoltare platforma).
• Inregistrare contracte de munca, asigurarea inregistrarilor contabile si centralizare documente interne (ex: rapoarte de activitate si pontaje ale echipei si partenerilor, dupa caz).
• Completarea, listarea si distribuirea noilor angajati a: Contractului individual de munca, fisei de post si a celorlalte documente necesare pentru dosarul de personal.
• Calcularea statelor de plata lunare in baza informatiilor continute de contractele individuale de munca, a pontajelor lunare si alte documente;
• Gestionarea concediilor de odihna si intocmirea rapoartelor privind concediile efectuate si gestiunea concediilor medicale;
• Asigurarea, inregistrarea si prelucrarea cronologica si sistematica a documentelor financiar-contabile (facturi interne, intracomunitare si extracomunitare, bonuri de consum, note de transfer, etc) ;
• Menținerea comunicării cu partenerii proiectului și finanțatorul;
• Verificarea documentelor și rapoartelor financiare transmise de către parteneri;
• Inregistrarea platilor si rambursarilor/incasarilor, conform extrasului de cont bancar, respectiv a celor in numerar atat in RON, cat si in valuta;
• Intocmirea, verificarea si inregistrarea avansurilor spre decontare si deconturilor de cheltuieli;
• Gestionarea deconturilor si a documentelor aferente deplasarilor interne si externe legate de nevoile proiectului;
• Asigurarea evidentei contabile a activelor imobilizate, circulante si a relatiilor cu tertii/ finantatorii;
• Indosarierea documentelor cu care lucreaza si supravegheaza arhivarea lor;
• Asigurarea elaborarii in termen util a situatiilor economico-financiare solicitate de managerul de proiect si/sau managerul organizatiei;
• Asigurarea intocmirii la timp si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare a balantelor de verificare precum si a situatiilor lunare privind principalii indicatori financiari in concordanta cu cerintele finantatorilor si cele legale;
• Participarea la analize economice complexe initiate de Directorul organizatiei/ managerul de proiect;
• Intocmirea si transmiterea Declaratiiilor la forurile competente;
• Participarea la efectuarea inventarierii bunurilor materiale si banesti/inventar, conform prevederilor legale si raspunderea de corecta realizare a acestei activitati
• Asigurarea intocmirii si centralizarii documentelor legate de activitatea de salarizare: adeverinte de salarizare, adeverinte de vechime, note de lichidare, etc. precum si inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor aferente activitatii de resurse umane;

Iunie 2021

 

 

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală din București, caută 3 colege/colegi pentru funcțiile!

  • Manager de proiect – part time

Experienta/studii cerute:

- Diplomă universitară în asistenta sociala, sociologie, științe politice, relații internaționale, psihologie, relații publice sau domenii conexe (sau egale în experiență).

- Cel puțin 5 ani de experiență în coordonarea si implementarea de proiecte cu finantare nerambursabila.

- Nivel avansat de limbă engleză. 

- Angajament puternic față de viziunea, misiunea și valorile SECS.

- Capacitatea de a se raporta la problemele și perspectivele drepturilor omului.

Responsabilități:

  • Planifică, coordonează și monitorizează proiectul pentru care este responsabil.
  • Menține comunicarea cu Operatorul de Grant (FDSC)
  • Elaborare si transmitere rapoarte statistice de progres (3 rapoarte intermediare tehnice și financiare; 8 rapoarte statistice de progres; 1 raport final tehnic și financiar)
  • Elaborare și transmitere rapoarte tehnice și financiare periodice
  • Participare la sesiunile de formare organizate de FDSC în cadrul programului și comunicarea acestora celor din echipă.
  • Orientarea pe funcție a membrilor echipei și suport pentru a performa în rolurile profesionale.
  • Monitorizarea realizarii proiectului, colectarea de date statistice privind implementarea proiectului, stabilirea de priorități în raport cu bugetul și contextul local al proiectului.
  • Menține legătura cu partenerii din proiect și manageriază relațiile cu partenerii pentru a evita blocajele și a menține respectarea termenelor.
  • Asigură comunicarea cu partenerii de proiect naționali și internaționali, planifică, coordonează și monitorizează activitatea acestora în cadrul proiectului.
  • Inițiază și menține relații de colaborare cu instituții publice și private în colaborare cu expertul de comunicare.
  • Deleagă sarcini, face evaluarea implementării proiectului în acord cu fișele de post și competentele echipei de proiect.
  • Realizează împreună cu responsabilul financiar caietele de sarcini/specificații tehnice si derulare: 9 proceduri de achiziții, 9 proceduri de achiziții realizate în cadrul proiectului (achiziții organizare evenimente, achiziție echipamente, achiziție renovare, achiziție fabricare borad-games, achiziție audit proiect, achiziție consumabile, achiziție tipărire, achiziție traducere, achiziție grafică/site web/dezvoltare platformă, etc).
  • Expert comunicare – part time

Experienta/studii cerute:

  • Studii de specialitate și/sau cel putin 1 an experiența in comunicare si relatii publice.
  • Experienta in mediu ONG.
  • Angajament puternic față de viziunea, misiunea și valorile SECS.
  • Capacitatea de a se raporta la problemele și perspectivele drepturilor omului.

Responsabilități:

  • Inițiază și menține relații de colaborare cu instituții publice și private în colaborare cu managerul de proiect, ține agenda proiectului, efectuează traduceri.
  • Organizează evenimentele din proiect (ex: de deschidere a proiectului, eveniment de închidere, alte evenimente și întâlniri necesare pentru derularea activităților din proiect).
  • Realizare pagina web a proiectului cu elementele de identatate vizuală ale programului (design, conceperea mesajelor, prezentare într-o forma unitară și atractivă etc) și conținuturi periodice reprezentative.
  • Actualizarea permanentă cu rezultatele proiectului a paginii web și altor canale apreciate ca utile pentru derularea proiectului.
  • Design de materiale (ex: roll-up, agende de lucru, prezentări etc.) pentru activitățile din proiect.
  • Redactarea și transmiterea comunicatelor de presă, articolelor pentru website, newsletter și realizarea de broșuri (RO/EN), prezentări (PowerPoint, Prezi, Doodly), urmărind sarcinile stabilite împreună cu managerul/expertii proiectului.
  • Design și promovare a chestionarului online și a celorlalte instrumente/produse ale cercetării și a rapoartelor prin infografice și prezentări pentru diferite categorii de public.
  • Design materiale pentru activitățile din proiect.
  • Selecția unor furnizori de servicii profesionale de grafica și DTP (asigurarea unei grafici unitare la nivelul proiectului – grafică brosură de conștientizare, grafică manualul profesorului/ facilitatorului, grafică manual TOT, grafica board games etc), contractarea acestora împreună cu managerul de proiect, monitorizarea și asigurarea calității produsului după un caiet de sarcini privind activitățile subcontractate
  • Evaluare a activităților de comunicare: nr. persoane care accesează pagina de internet a proiectului, nr. de postări cu privire la rezultatele proiectului pe rețelele de socializare și impactul acestor postări (reach, interactivitate etc), nr. de persoane care participă la evenimentele proiectului ( ex: agende evenimente si liste de prezenta)
  • Concepere design 1 policy paper, 1 petiție online, 1 petiție MEN, modele de invitație și diseminare pe diferite canale în acord cu managerul de proiect.
  • Crearea și menținerea unei imagini favorabile a proiectului/Asociației în relatiile cu clientii, beneficiarii, furnizorii.
  • Elaborează și implementează o strategie de comunicare pe organizație.
  • Contribuie la programul permanent de cultivare și dezvoltare a unei baze de donatori ai fundației.
  • Contribuie la elaborarea planului anual de fundraising (bugetul de venituri din programele de fundraising și cheltuieli pentru fundraising, atragerea unui număr planificat de donatori și sponsori noi).
  • Asistent proiecte – part time

Experienta/studii cerute:

  • Studii superioare în curs sau finalizate.
  • Capacitati bune de comunicare și relationare.
  • Capacitate crescută de organizare și gestiune a activităților.
  • Atenție către detalii și responsabilitate față de sarcini.
  • Respectarea termenelor limită.
  • Cunoștințe operare PC (Office, email. Cunoașterea rețelelor sociale este un plus).
  • Cunoștințe de limba Engleză.
  • Angajament puternic față de viziunea, misiunea și valorile SECS.

Responsabilități:

  • Îndosarierea și arhivarea documentelor.
  • Redactarea corespondenței.
  • Rezervări pentru colegi și parteneri și gestiunea evenimentelor.
  • Elaborarea și redactarea documentelor.
  • Organizare ședințe.
  • Ține evidența stocurilor.
  • Întocmește și actualizează baze de date.
  • Acordă asistență și orientare.

Cei interesați sunt invitați să trimită CV-ul electronic la adresa: carmen.suraianu@gmail.com până vineri, 25 Iunie 2021.

Numai candidații selectați vor fi invitați la interviu, la o dată stabilită de comun acord cu aceștia. Interviurile vor avea loc în perioada 28 iunie - 2 iulie 2021.

Viziunea noastră este a unei societăți în care fiecare persoană își cunoaște și poate să-și exercite drepturile sexuale și reproductive.

Noi credem că sexualitatea este o componentă esențială a fiecărei persoane pe parcursul întregii vieți, parte integrantă din starea de bine fizică, mentală și socială.

Noi credem că fiecare persoană trebuie să poată să-și exercite drepturile sexuale și reproductive fără să fie stigmatizată și discriminată.

Noi credem într-o societate care valorizează diversitatea, toleranța și incluziunea socială.

Vă informăm că datele dvs. vor fi prelucrate de Societatea pentru educație privind contracepția și sexualitatea în procesul de recrutare, pe baza interesului legitim în angajarea candidaților care îndeplinesc cerințele. Vom stoca informații timp de doi ani. Prin trimiterea CV-ului dvs. considerăm că ați luat act de informațiile comunicate anterior. Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, trimițând un e-mail la sediu@secs.ro. Vom lua în considerare orice solicitare și vom oferi un răspuns în timp util. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră GDPR aici: https://secs.ro/wp/wp-content/uploads/2019/08/Politica-privind-prelucrarea-datelor-cu-caracter-personal_SECS_V1.pdf

Martie 2021

CALCULATOR DE SARCINĂ

„Să întelegi cu exactitate care este vârsta sarcinii la un moment dat, este un lucru foarte important pentru o viitoare mamă. 

Cum functionează calculatorul de sarcină?

Majoritatea sarcinilor durează 40 de săptămâni (38 de la data conceperii), astfel încât cel mai simplu este să calculezi 40 de săptămâni de la data ultimei menstruații. Doctorul ginecolog va folosi această dată împreună cu informațiile de la morfologii pentru a calcula data la care vei naște.”
 

Informații preluate de la Femme Boutique Medical. Poți accesa calculatorul aici > Click

Martie 2021

Șase modalități în care părinții își pot sprijini copiii în timpul pandemiei de (COVID-19)

Cum să vă ajutați copiii să facă față emoțiilor multiple prin care trec în această perioadă - sfaturile unui psiholog

Un articol preluat de la UNICEF care poate fi citit integral aici > Click

1. Fiți calmi și luați inițiativa
„Cu calm și controlat, părinții trebuie să discute cu copiii despre boala provocată de coronavirus (COVID-19) și despre rolul important pe care copiii îl au în protecția propriei sănătăți. Spuneți copiilor că este posibil ca, la un moment dat, să manifestați, dumneavoastră sau ei, anumite simptome similare cu cele ale răcelii sau gripei comune, dar că nu trebuie să se sperie nejustificat în fața acestei posibilități”, recomandă dr. Damour. „Părinții trebuie să își încurajeze copiii să spună dacă nu se simt bine sau dacă sunt îngrijorați cu privire la virus, astfel încât părinții să poată interveni.”

„Adulții pot înțelege de ce copiii se simt neliniștiți și îngrijorați de COVID-19. Liniștiți copilul, explicându-i că boala provocată de COVID-19 este, în general, moderată, mai ales la copii și tineri”, spune dr. Damour. De asemenea, este important de știut că multe dintre simptomele infecției cu COVID-19 pot fi tratate. „Mai departe, putem să reamintim copiilor că avem la îndemână o serie de măsuri eficaciente pentru a ne proteja și pentru a-i proteja pe cei din jur, dar și pentru a simți că avem mai mult control asupra situației: să ne spălăm frecvent pe mâini, să nu ne atingem fețele și să păstrăm distanța socială.”

„Putem ajuta copiii să capete o perspectivă mai largă. Așadar, spuneți-le: «Îți cerem să faci unele lucruri: să te speli pe mâini, să stai în casă, nu doar de teama îmbolnăvirii de coronavirus, dar și pentru a avea grijă de oamenii din jurul tău. Ne gândim și la cei din jurul nostru.»”.

2. Stabiliți și respectați o rutină
„Copiii au nevoie de organizare. Punct. Cu toții, foarte repede, trebuie să inventăm moduri cu totul și cu totul noi de a ne organiza timpul și a ne petrece zilele”, spune dr. Damour. „Recomand insistent părinților să aibă grijă să existe un program al zilei, program care să cuprindă timp de joacă, când copilul poate să țină legătura cu prietenii prin telefon, perioade fără echipamente electronice și timp alocat pentru treburi gospodărești. Trebuie să ne gândim la aspectele pe care noi punem preț și să organizăm timpul în funcție de acestea. Copiii se vor simți mult mai bine știind că ziua are o structură, știind când este vremea să lucreze și când este vremea să se joace.”

Dr. Damour sugerează să îi implicați și pe copii. „Copiilor de 10 - 11 ani și mai mari, le-aș cere să alcătuiască programul chiar ei. Oferiți-le îndrumări cu privire la activitățile care trebuie incluse în programul zilei și porniți de la propunerile lor”. În cazul copiilor mai mici, „în funcție de cine îi supraveghează (îmi dau seama că nu toți părinții vor fi acasă), organizați ziua astfel încât să desfășoare toate activitățile prioritare (toate temele și toate activitățile gospodărești). În unele familii, copiilor le place să desfășoare activitățile prioritare dimineața devreme. Alte familii pot constata că este mai bine dacă încep ziua ceva mai târziu, după ce mai stau puțin în pat după trezire și iau micul dejun împreună”. Părinții care nu sunt acasă în tipul zilei vor discuta cu persoana care supraveghează copiii care sunt cele mai bune modalități de a organiza ziua.

3. Lăsați-vă copiii să își trăiască emoțiile

Odată cu închiderea școlilor, se anulează piesele de teatru școlare, concertele, meciurile și alte activități, copiii fiind foarte dezamăgiți că le ratează din cauza pandemiei de coronavirus (COVID-19). Primul sfat pe care îl oferă dr. Damour este să lăsăm copiii să fie triști. „În viața adolescenților, acestea sunt pierderi majore, cu o amploare mult mai mare pentru ei decât pentru noi, întrucât noi le cântărim prin prisma vieții și experienței noastre. Așteptați-vă să fie foarte triști și frustrați din cauza pierderilor pe care le deplâng, acceptați ca normale aceste trăiri și sprijiniți-vă copiii să treacă prin ele”. Când nu știți exact ce să faceți, empatia și sprijinul oferă soluția sigură.

 4. Discutați cu copiii pentru a înțelege ce au auzit ei

Circulă multe dezinformări cu privire la boala cauzată de coronavirus (COVID-19). „Aflați ce aude copilul dumneavoastră și ce crede că este adevărat. Nu este suficient să le prezentați faptele așa cum sunt, pentru că, dacă au auzit ceva inexact, iar dumneavoastră nu știți ce convingeri și-au format și nu soluționați înțelegerea greșită, copiii pot combina noile informații cu cele pe care deja le dețin. Aflați ce știe deja copilul și porniți de aici pentru a corecta percepția.”

Dacă au întrebări la care nu știți ce să spuneți, nu ghiciți, ci folosiți ocazia pentru a afla răspunsurile împreună. Pentru informare, folosiți website-uile unor organizații de încredere, cum sunt UNICEF și Organizația Mondială a Sănătății.

În contextul pandemiei de coonavirus (COVID-19), mulți copii se confruntă cu bullying în online. Copiii dvs trebuie să știe că, dacă sunt supuși intimidărilor de orice fel, sunteți alături de ei. „Reacția martorilor la abuz este cea mai bună modalitate de a sancționa orice formă de bullying”, spune dr. Damour. „Nu trebuie să ne așteptăm ca cei vizați, copii și adolescenți, să îi înfrunte pe agresori, ci trebuie să îi încurajăm să caute ajutor și sprijin la prieteni sau adulți.”

5. Faceți loc distracțiilor

Pentru a putea depăși emoții dificile, „inspirați-vă de la copii dumneavoastră și gândiți-vă bine cum să asigurați un echilibru între discuții și distracții. Când copiii sunt foarte triști și au nevoie să se destindă, lăsați loc divertismentului”. La câteva zile, organizați o seară de jocuri cu întreaga familie sau gătiți împreună. Dr. Damour folosește ora cinei pentru a-și consolida relația cu fiicele sale. „Am decis să avem câte o echipă responsabilă de cină în fiecare seară. Lucrăm în perechi și, pe rând, pregătim cina pentru întreaga familie.”

În cazul adolescenților și a ecranelor lor, lăsați-le ceva libertate, dar nu totală. Dr. Damour ne sfătuiește să fim deschiși cu copiii și să le spunem că înțelegem că au mai mult timp la dispoziție, dar că nu este o idee bună să aibă acces nelimitat la ecrane și rețele de socializare. „Întrebați-vă copilul adolescent: «Cum procedăm în acest caz? Propune-mi tu un program, iar eu am să-ți spun ce părere am.»

6. Supravegheați-vă propriul comportament

„Desigur, părinții sunt și ei îngrijorați, iar copiii percep și preiau de la părinți indicii emoționale”, explică dr. Damour. „I-aș ruga pe părinți să facă tot ce pot pentru a-și gestiona anxietatea când sunt singuri, fără a transmite angoasele lor și copiilor. În acest scop, poate fi necesar să își ascundă emoțiile, ceea ce poate fi dificil uneori, mai ales dacă emoțiile respective sunt intense”.

Părinții sunt cei care oferă copiilor sentimentul de siguranță și protecție.  „Este important să nu uităm că, în această situație, ei sunt pasagerii, iar noi conducătorii vehiculului, deci, chiar dacă avem temeri, acestea nu trebuie să îi facă pe pasagerii noștri să simtă că nu sunt în siguranță.”

Februarie 2021

Pregătește-te să devii o viitoare antreprenoare și un lider de succes!

Programul global Technovation oferă fetelor din întreaga lume oportunitatea de a dobândi abilitățile unor viitoare antreprenoare și lideri în domeniul IT.

Competiția se adresează fetelor pasionate de tehnologie, cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani.

În cadrul Technovation Girls, elevele au oportunitatea de a realiza aplicații mobile de tip “startup” care se adresează problemelor locale și globale. În funcție de parcursul lor în cadrul competiție, echipele pot câștiga numeroase premii sau chiar premiul cel mare, desemnat în cadrul finalei World Pitch.

Sursă, înscrieri și mai multe info la >> Adfaber <<

Ianuarie 2021

 

Adolescența e perioada aceea bizară din viață în care umbli legat la ochi pe cea mai nesuferită graniță a existenței: nu mai ești copil, dar nici adult nu ești încă. Iar asta ți se și amintește constant, în vreme ce tu te simți dimineața copil, la prânz om mare, iar cinci minute mai târziu te întrebi dacă nu ești, cumva, dintr-o altă lume, de pe o altă planetă. 

O statistică de acum doi ani spunea că, în România, 8 din 100 de liceeni s-au gândit la sinucidere. Acum doi ani! Iar de atunci lucrurile nu s-au îmbunătățit! Gândește-te că ai fi avut în clasă trei colegi pe cale să ia o decizie ireversibilă. Poți să ți-i imaginezi cei trei colegi? Să le dai nume? Să le vezi sfârșitul și ce ar fi însemnat asta pentru tine la acea vârstă? 

Este nevoie de educație cu privire la simptome, evoluție și tratament atât în rândul adolescenților, cât și la nivelul școlilor, familiilor, comunităților online și offline. Și este nevoie urgentă de o linie de ajutor direct, de suport non-stop, de informații corecte, fresh și relevante, adaptate nevoilor și ritmului de viață a unei generații de adolescenți nativi digital. Cu asta ne ocupăm la început de 2021!

În Ianuarie, vrem să le spunem adolescenților că nu e nevoie să facă față singur crizelor emoționale sau problemelor generate anxietate și depresie, indiferent de mediul de proveniență și de condițiile de viață! CUM? Prin suport psiho-emoțional dedicat: helpline gratuit, cu acoperire națională, disponibil 24/7. Prin psihoeducație: facem o platformă online dedicată și o populăm cu articole și materiale video de la psihologici, cu informații de specialitate, pe înțelesul tuturor.

Sursă și mai multe info la ASOCIAȚIA ZI DE BINE

Noiembrie 2020

Două inițiative minunate pentru oamenii fără adăpost din București

Supa comunitară și Dușul social destinat exclusiv femeilor fără adăpost din București.

Cine poate mânca?

Toate persoanele care se află într-o situație de dificultate medicală, socială sau economică pot accesa programul Supa Comunitară prin care se acordă o supă/ciorbă și pâine.

Unde?

Șoseaua Viilor, nr. 44, sector 5, București (puțin mai jos de liceul Economic-Viilor, spre intersecția cu ”Trafic Greu”)

Când?

De luni până vineri între orele 12:00-15:00, sunt disponibile două tipuri de supe/ciorbe, respectiv un fel de ciorbă cu carne și unul cu legume și pâine.

În funcție de numărul membrilor ai familiei pot fi ridicate una sau mai multe porții.

Supele/ciorbele vor fi în permanență calde și garantăm că acestea vor fi proaspete și delicioase!

 

Noiembrie 2020

Guvernul a aprobat o OUG care reglementează acordarea de asistenţă medicală la distanţă, prin telemedicină.

Serviciile care pot fi furnizate şi prin telemedicină sunt:

a) teleconsultaţia;

b) teleexpertiza;

c) teleasistenţa;

d) teleradiologia;

e) telepatologia;

f) telemonitorizarea.

În termen de 45 de zile de la elaborare, Ministerul Sănătăţii va elabora normele metodologice generale de punere în aplicare a ordonanţei, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului, act normativ care va cuprinde:

a) specialităţile medicale şi lista serviciilor care fac obiectul serviciilor de telemedicină;

b) condiţiile de organizare şi funcţionare a telemedicinei, pentru fiecare tip de serviciu de telemedicină;

c) responsabilitatea stabilirii calităţii serviciului de telemedicina şi a verificării respectării ei;

d) modalitatea de acordare a serviciilor de telemedicină.

Sursa informatie: www.news.ro

Noiembrie 2020

Tele-consilierea, o alternativă validă pentru monitorizarea pacienţilor şi pentru productivitatea personalului clinicii în condiţii de distanţare fizică

O echipă a fundaţiei Baylor Marea Neagră, compusă din Ana-Maria Schweitzer, Alexandra Androne, Elena Rizea, Mihaela Bodgan, Florica Niculaie, a realizat studiul „Tele-consilierea contribuie la menținerea productivității angajaților și menţine legătura cu pacienţii cu HIV care beneficiază de serviciile Fundației Baylor Marea Neagră în contextul pandemiei de COVID-19”.

Acesta demonstrează eficienţa serviciului de tele-consiliere în contextul sanitar actual. Fundaţia Baylor Marea Neagră a implementat noul serviciu de tele-consiliere pentru persoanele care trăiesc cu HIV/SIDA (PLWHA), în timpul perioadei de urgenţă instituite în România în martie – mai. Acest serviciu alternativ a avut ca scop asigurarea continuităţii în activitatea de monitorizare a aproximativ 1000 de pacienţi. Unii dintre aceştia sunt nevoiţi, în condiţii normale, să parcurgă până la 300 de km pentru a accesa serviciile Centrului de Excelenţă Clinică Baylor.

Serviciul de tele-consiliere psihologică răspunde nevoilor de consiliere, monitorizare, evaluare, infomare a pacienţilor Fundaţiei Baylor. Aceştia au avut prilejul de a se informa şi de a-şi adapta comportamentele la realitatea şi provocările pandemiei.

Persoanele care trăiesc cu HIV/SIDA beneficiare ale serviciilor de îngrijire pe termen lung pe care le oferim au primit de la colegii noştri şi recomandări pentru a putea preveni infectarea cu SARS-CoV-2. Astfel, sesiunile de consiliere la distanţă au inclus o evaluare a cunoştinţelor, atitudinilor şi riscurilor comportamentale precum şi o serie de recomandări personalizate pentru ca infectarea cu SARS-CoV-2 să poată fi prevenită cu succes.

Programul de tele-consiliere a început în martie 2020 și, pe parcursul a două luni, s-a lucrat cu 420 de persoane care trăiesc cu HIV, cu vârste între 19 și 68 de ani. Au fost efectuate 733 de sesiuni de consiliere.

Dintre beneficiarii sesiunilor de tele-consiliere, 50% au fost femei, iar 40% persoane cu reşedinţa în zonele rurale. În ceea ce priveşte conţinutul, din cele peste 700 de sesiuni, 33% s-au concentrat pe aspecte legate de COVID-19, 44% au fost evaluări psihologice formale și 23% sesiuni de consiliere legate de HIV.

Studiul Baylor va fi prezentat în prima zi a conferinţei şi conţine rezultatele înregistrate în demersul nostru de a oferi servicii de calitate persoanelor care trăiesc cu HIV şi care solicită fundaţiei servicii integrate, medicale şi psihosociale.

Sursa informatie: https://www.baylor.ro/

Octombrie 2020

Pacienții asigurați medical au dreptul la investigații gratuite de screening la solicitare proprie pentru descoperirea precoce a bolilor

Camera Deputaților a adoptat astăzi un proiect de lege care prevede faptul că pacienții asigurați prin Casa Națională de Asigurări de Sănătate au dreptul la investigații gratuite de screening la solicitare proprie, din momentul încadrării în grupul de risc sau în baza unei trimiteri de la medicul specialist.

 „Prin screening se înţelege examinarea iniţială de prezumţie sau stabilirea existenţei reale a bolilor sau a altor caracteristici biologice ori comportamentale într-o populaţie, care constă în aplicarea unui ansamblu de procedee şi tehnici de investigaţie în scopul descoperirii precoce şi evidenţierii lor într-un stadiu incipient”, se precizează în proiect.

Sursa informatie: https://www.bizbrasov.ro

Octombrie 2020

TOXAPEL este un serviciu telefonic de urgenţă realizat de către departamentul de Toxicologie al Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Grigore Alexandrescu” şi este destinat informării populaţiei asupra modului în care trebuie acordat primul ajutor unui copil intoxicat până la sosirea salvării sau până la prezentarea la spital.

Numerele la care specialiştii serviciului TOXAPEL vă stau la dispoziţie 24 de ore din 24 sunt :

– (021) 210.61.83

– (021) 210.62.82

Octombrie 2020

Pagini Mov pentru Părinți implicați și dedicați recuperării micuților lor.

Pagini Mov s-a născut din nevoia părinților de a face tot ce este posibil pentru recuperarea copiilor lor cu deficiențe sau dizabilități: copii prematuri, dismaturi, cu APGAR mic la naștere, copii cu malformații sau sindroame congenitale, copii cu turburări din spectrul autist, copii cu întârzieri în dezvoltare, copii cu afecțiuni neurologice și copii care necesită tratament pe termen lung, etc..

În Pagini Mov se regăsesc peste 1000 de centre medicale și de recuperare private sau de stat, organizate pe județe și localități și după vârsta copilului pentru care oferă servicii.

Începând cu 2013, încă de la înființare, unul dintre scopurile Asociației Unu și Unu a fost acela de a ajuta, sprijini și ghida recuperarea copiilor născuți prematur sau bolnavi și îndelung spitalizați la naștere.

Problemele cu care se confruntă un copil îndelung spitalizat la naștere sunt multiple și pot fi serioase. Din lipsa unui Registru Național de Urmărire a Prematurilor, fiecare familie este responsabilă de recuperarea copilului spializat la naștere în secția de terapie intensivă neonatală. De cele mai multe ori familia este îndrumată în prima faza de medicul de familie și de neonatologul care a îngrijit bebelușul în spital, dar ajunge să consulte nenumărați specialiști, cel puțin în primii ani de viață ai copilului.

Un copil născut prematur poate avea nevoie de terapie pentru probleme respiratorii, auditive, oftalmologice, neurologice, psihologice, ș.a.. În prezent în România activează profesional 135 de medici neurologi specialiști și rezidenți la care pot apela familiile celor 18.000 de bebeluși prematuri născuți anual. Aceștia sunt cei care urmăresc dezvoltarea copilului în primii 2 ani de viață, prin controale la interval de 3 luni, apoi la 6 luni.

Pagini Mov este un proiect al Asociației Unu și Unu la care au lucrat studenții Facultății de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității din București în stagiile de practică aferente anilor de studiu 2018-2019 si 2019-2020.

>>Link Platformă<<

Septembrie 2020

Conferința Internațională cu tema

“Sănătatea perinatală – o abordare psiho-socio-medicală”

Evenimentul se va desfășura online, între 25-26 Septembrie 2020 și își propune să promoveze o abordare complexă a îngrijirii mamei și copilului, bazată pe dovezi științifice și colaborarea interdisciplinară.

Sunt invitați să participe psihologi și psihoterapeuți, medici (cu specialitățile obstetrică-ginecologie, neonatologie, pediatrie, medicină de familie, psihiatrie), moașe, asistenți medicali, fiziokinetoterapeuti, educatori prenatali, doula și consultanți în lactație și, nu în ultimul rând, studenți. Cursul este creditat.

Intra pe acest link pentru a afla mai multe informatii si pentru a te înscrie la curs.

August 2020

Pe blogul  celor de la Durex am dat peste o mulțime de informații utile.

Numeroase informații despre sexualitate, viață sexuală, infecții cu transmitere sexuală și alte informații și recomandări pot fi citite pe blogul celor de la Durex, pe care îl recomandăm când ai nevoie de informații în plus.

Link către blog -> Apasă aici! 

August 2020

Preventia prin vaccinare a cancerului de col uterin.

Curs online creditat.

 

Cursul este structurat in doua lectii:

  • Epidemiologia infectiei HPV si a cancerelor asociate infectiei HPV in Romania. Istoria naturala a infectiei HPV si a progresiei catre cancerul de col uterin. Metode de preventie si vaccinare.
  • Vaccinarea anti-HPV. Administrarea vaccinurilor, pastrarea acestora, precautii si contraindicatii. Siguranta vaccinarii anti-HPV. Eficacitatea, eficienta si impactul vaccinarii anti-HPV.

Ultimul capitolul al cursului este reprezentat de intrebari, raspunsuri si „mituri” legate de vaccinare.

Intra pe acest link pentru a afla mai multe informatii si pentru a urma cursul.

August 2020

Curs de Puericultură Online.

În cadrul cursului de puericultură, viitori sau proaspeți tătici, pot învăța de la specialiști despre rolul tatălui, travaliu, naștere, igiena bebelușului și colicile abdominale și multe alte informații.

Totodată, ai dreptul la 15 zile lucrătoare de concediu paternal plătit, dacă ai obținut Atestatul de absolvire a Cursului de Puericultură.

Întră pe acest link pentru a afla mai multe informații, pentru a urma cursul și pentru a obține atestatul.

Iunie 2020

 

 La Policlinica Sociala Baba Novac pot accesa gratuit servicii medicale, investigații și tratamente, 1200 de mame fără venituri, prin proiectul ”Ajută o mamă să se ridice din nou!”

Ce le oferia oamenilor, Policlinica Socială Baba Novac?

O echipă de 23 de medici, dintre care 15 medici voluntari, asigură pacienților de la Policlinica Socială Baba Novac printre care și cele 1200 de mame fără venituri și asigurări medicale, acces la servicii medicale, analize, investigații, screening-uri și chiar medicamente.

1200 de mame înseamnă 2000 de copii de care se îngrijesc dar care trăiesc mereu cu teamă că pot rămâne singuri. De aceea, proiectul ”Ajută o mamă să se ridice din nou” are nevoie de sprijin constant.

Mai multe detalii despre servicii si modalitati prin care puteti sa va implicati si sa ajutati, gasiti pe site-ul Fundatiei Regina Maria

Iunie 2020

 

 

Miercuri, 10 Iunie 2020, Parlamentul a votat un proiect de lege care prevede incriminarea violenței cibernetice în mediul online.

Amenințările online sau difuzarea de imagini intime vor fi de acum sancționate.

”Conform proiectului de lege semnat de mai mulți parlamentari de la toate partidele politice, inițiat de deputatul USR Cristina Ionela Iurișniți, printre categoriile violenței domestice ar urma să fie inclusă și violența cibernetică, astfel încât persoanele hărțuite în mediul online să poată beneficia de protecție, iar agresorii să poată fi sancționați. Forma în vigoare a legii nu include violența cibernetică printre tipurile de violență domestică.

Dincolo de sancțiunile penale ale agresorilor, prin introducerea violenței cibernetice în Legea 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, victimele pot beneficia de adăpost și de ordin de protecție.

Proiectul definește violența cibernetică astfel: hărțuirea online, mesaje online instigatoare la ură pe bază de gen, urmărire online, amenințări online, publicarea non-consensuală de conținut grafic intim, accesul ilegal de interceptare a comunicațiilor și datelor private și orice altă formă de utilizare abuzivă a Tehnologiei informației și a comunicațiilor prin intermediul calculatoarelor, telefoanelor mobile inteligente, sau a altor dispozitive similare care folosesc telecomunicațiile sau se pot conecta la internet și pot transmite sau utiliza platforme sociale sau de e-mail, cu scopul de a face de rușine, umili, speria, amenința sau reduce la tăcere victima.”

Sursă material:  Digi 24

Sursă foto: Sergey Zolkin

Mai 2020

 

Află cum să fii în siguranță la întoarcerea în școală pentru pregătirea examenelor!

Sfaturi de la UNICEF pentru școală și examene în siguranță

''Școlile vor lua toate măsurile de siguranță pentru ca pregătirea și examenele să se desfășoare fără riscuri atât pentru sănătatea elevilor și a familiilor lor, cât și pentru cea a profesorilor. Totuși, trebuie să știm și să respectăm câteva reguli de igienă și reguli care privesc distanța față de ceilalți. Iată, mai jos, câteva dintre ele. Urmate cu strictețe, aceste sfaturi te vor ajuta să te protejezi pe tine, pe colegii și prietenii tăi, pe membrii familiei."

  1. Spală-te pe mâini cât mai frecvent posibil: de fiecare dată când pleci de acasă, când intri în școală, când folosești toaleta sau când atingi obiecte pe care le-au atins și alții. Spală-te pe mâini cu apă și săpun cel puțin 20 de secunde. Nu uita să te speli pe mâini înainte de a pune masca și după ce ai dat-o jos. Dacă nu ai la dispoziție apă și săpun, folosește un dezinfectant pe bază de alcool.
  2. Din geanta de școală nu trebuie să-ți lipsească un dezinfectant de mâini și cel puțin două măști. Ai grijă să le ai mereu la tine. Pune-le lângă penar sau manuale, ca să le ai tot timpul la îndemână și să nu le uiți acasă.
  3. Dacă folosești transportul în comun ca să mergi și să vii de la școală, folosește mereu masca în autobuz/microbuz/troleu/tramvai și curăță mâinile cu dezinfectant când cobori. Pentru a te proteja și pe tine, dar și pe ceilalți, poartă masca atât peste gură, cât și peste nas. Când îți pui masca, atinge-o numai de elastic/mânere, la fel și când o dai jos.
  4. Asigură-te că nu ai temperatură și nu te simți rău înainte de a pleca de acasă. La școală, ți se va lua temperatura cu un termometru cu infraroșu. Dacă temperatura unui elev este peste 37.3 grade, va trebui să se întoarcă acasă. Dacă ai temperatură, simți că ești răcit sau te simți rău în general, stai acasă și spune-le părinților, care îi vor anunța pe profesori.
  5. Pentru siguranța ta, în școală va fi mereu prezent un medic. Dacă îți este rău, anunță profesorii, iar medicul te va consulta și îți va spune ce să faci.  
  6. Când ajungi la școală, păstrează distanța față de colegi. Poate nu v-ați mai văzut de multă vreme, dar evitați să vă luați în brațe, să dați noroc sau să bateți palma. În clasă și în pauză, folosește marcajele și indicațiile ca să poți păstra distanța față de ceilalți.
  7. Dacă îți vine să strănuți sau să tușești, folosește un șervețel sau fă-o în pliul cotului. Spală-te pe mâini sau dezinfectează-le după aceea. Dacă ai folosit un șervețel, arunca-l imediat într-un coș de gunoi cu capac.
  8. Chiar dacă este tentant, nu fă schimb de obiecte cu colegii – pixuri, gumă de șters, cărți sau caiete. Trebuie să eviți cât mai mult atingerea obiectelor și suprafețelor din jur, care pot fi contaminate și te pot infecta. Nu uita, mai ales, ca, după ce atingi o suprafață, nu trebuie să-ți atingi fața.
  9. Dezinfectează-ți constant telefonul mobil, mai ales dacă l-ai folosit la școală sau în mijloacele de transport.

Succes la examene!

 

Sursă material: site UNICEF

Mai 2020

Bright Sky Ro – aplicația mobilă în sprijinul victimelor violenței domestice

  • Fundația Vodafone România lansează aplicația Bright Sky Ro, un instrument digital gratuit care vine în sprijinul victimelor violenței domestice, oferind asistență și informații utile persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor care vor să ajute astfel de cazuri. Aplicația a fost dezvoltată inițial de către Fundația Vodafone Grup și ulterior adaptată pentru România în cadrul unui parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania. Bright Sky Ro este disponibilă în App Store și Google Play Store în limbile română, engleză și maghiară.

 

  • Bright Sky Ro are, în primul rând, un rol de informare și educare pentru că descrie care sunt categoriile de violență de gen, combate miturile legate de acest fenomen și permite utilizatorului să evalueze siguranța unei relații prin simpla completare a unui formular electronic. Aplicația oferă și o bază de date cu servicii de asistență, astfel încât utilizatorul să poată lua legătura cu cel mai apropiat serviciu disponibil în zona în care se află. În plus, meniul aplicației permite accesul utilizatorilor la informații despre cauzele și consecințele abuzului, planul de siguranță și prevederile legale care pot proteja o victimă a violenței domestice (ordinul de protecție provizoriu dat de poliție și ordinul de protecție dat de instanță), precum și măsurile care pot fi adoptate pentru creșterea siguranței în mediul online.

Mai 2020

UNICEF în România și partenerii săi au desfăşurat un studiu privind situația copiilor vulnerabili și a familiilor acestora în contextul pandemiei COVID-19.

  • Am făcut o selecție de răspunsuri reieșite din acest sondaj, dintre informațiile cele mai concludente. Le puteți revedea mai jos.

  • Între studiul îl regăsiți la adresa: https://romania.ureport.in/opinions/

     

Aprilie 2020

Polonia - Partidul de guvernământ profită de actuala situație de criză pentru a submina siguranța femeilor și a tinerilor 

  • Pe fondul pandemiei Covid-19, proiectele de lege care interzic îngrijirea avortului și astfel, punerea în pericol a tinerilor prin criminalizarea relațiilor și a educației sexualității, urmează să fie votate în Parlamentul polonez pe 15 și 16 aprilie 2020.
  • Suntem alături de organizațiile poloneze care reprezintă vocea celor afectați de astfel de măsuri, încercând să diminueze astfel povara lipsei de suport social în acest context.
     
  • Toate detaliile le regăsiți la adresa:

Aprilie 2020

8 Aprilie - Ziua Internațională a Romilor

  • Cu prilejul Zilei Romilor dorim să mulțumim tuturor partenirilor noştri de etnie romă! In mod special, le mulțumim acestora pentru implicarea în proiectul ,,My body, my rights"!,  în care, cu perseverență, seriozitate şi profesionalism ne-ați sprijinit să vorbim femeilor şi barbaților despre ceea ce pot face pentru a avea familii sănătoase şi fericite!

  • Dorim să mulțumim si tuturor persoanelor de etnie romă implicate în activitățile noastre. Experiența interacțiunilor din cadrul acestui proiect ne arată încă o dată că valoarea unei persoane constă în simpla sa existență.

  • De aceea, apreciem fiecare persoană de etnie romă ca fiind unică și valoroasă.

Aprilie 2020

Call-center gratuit pentru părinții de bebeluși prematuri sau bolnavi și îndelung spitalizați la naștere

  • Ești însărcinată și la risc de a naște prea devreme?
  • Ești părinte de bebeluș născut prematur sau părintele unui pui care are nevoie de spitalizare îndelungată la naștere?
  • Sau ai nevoie de suport după externarea bebelușului din terapie intensivă?

Știm că ai o mulțime de neliniști sau de întrebări mai ales în această perioadă…

Sună la (021).9980 și spulberă din neliniști împreună cu echipa de psihologi și psihoterapeuți Unu și Unu, L-D între 08:00-20:00. Sau întreabă cu încredere un medic neonatolog, care poate să îți ”traducă” pe înteles diagnosticul puiului tău sau implicațiile Corona Virus L-V între 08:00-11:00.

                Acest call-center este un proiect al Asociației Unu și Unu, ce funcționează gratuit datorită implicării celor 10 psihologi și psihoterapeuți: Delia Manciuc, Diana Cotumbeanu, Gabriela Dumitru, Paula Ternauciuc, Adina Burghel, Anca Bilbă, Ileana Costache, Ruxandra Comsa, Mihaela Postelnicu, Iuliana Taranovschi, Florentina Niculescu, Otilia Mentelers și Rodica Bounegru, dar și al dnei. dr. Roxana Aldea (Medic Neonatolog la Maternitatea Târgoviște).

NeonaTEL – 021.9980

Call-center gratuit pentru părinții de bebeluși prematuri sau bolnavi și îndelung spitalizați la naștere.
  • Numar cu tarif normal, apelabil din orice rețea fixă sau mobilă, pe întreg teritoriul României.
  • NeonaTEL funcționează zilnic în intervalul orar 08-20:00, cu excepția zilelor de Sărbătoare legală.
  • Conversațiile în cadrul acestui call-center nu sunt înregistrate, din motive de confidențialitate. Respectăm intimitatea fiecărei persoane.
  • Specialiștii din cadrul acestui proiect au libertatea de a încheia orice conversație dacă aceasta devine nepotrivită, injurioasă sau agresivă. Vă rugăm să folosiți un limbaj respectuos și o adresare decentă.

Ianuarie 2020

Ofertă de loc de muncă la Societatea de Educație Contraceptivă

și Sexuală

  • Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală caută un nou coleg în funcția de Public Policy Officer.
  • Cei interesați sunt invitați să trimită CV-ul electronic la adresa: carmen.suraianu@gmail.com până pe 15 februarie. Candidații selectionați vor fi invitați la un interviu.
  • Pentru mai multe detalii, consultați fișierul atașat :
    Anunt Recrutare

Ianuarie 2020

SAFE from SGBV (sexual and gender-based violence)

  • Săptămâna trecută voluntarele noastre au participat la Bruxelles la a doua parte a proiectului SAFE from SGBV.
  • Acest proiect vizează realizarea unui ghid ce poate fi utilizat în școli și licee la sesiuni despre abuz si egalitate de gen.

Pentru mai multe detalii despre acest proiect va invitam sa dati click AICI

Decembrie 2019 - Ianuarie 2020

Intalniri de informare in cadrul proiectului

"My Body, My Rights"

  • ​​In cadrul proiectului Merk, in lunile decembrie 2019 si ianuarie 2020 au avut loc intalniri de informare pe teme de sanatate in Ialomita, Prahova si Bucuresti.
  • Tinerii au discutat cu mediatoarele sanitare, asistentele medicale comunitare, voluntarii despre importanta igienei si a dialogului intre generatii pe teme de sanatate reproductiva.

Pentru mai multe detalii, va invitam sa dati click AICI.

Noiembrie 2019

Oferta de loc de munca la Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala

  • Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala cauta un nou coleg responsabil de coordonarea si punerea in aplicare a politicii organizationale, de advocacy si a strategiilor de comunicare.
  • Cei interesati sunt invitati sa trimita CV-ul electronic la adresa: carmen.suraianu@gmail.com pana pe 26 noiembrie. Candidatii selectionati vor fi invitati la un interviu.
  • Pentru mai multe detalii, consultati fisierul atasat :
    Anunt Recrutare

August 2019

Tabara Mamaia

IMG_3217